O BALKAN NUEVU
Balkan Nuevo – glasba, ki premošča čas
"Moje ustvarjanje v okviru Balkan Nuevo je globoko povezano s spoštovanjem tradicije, a z usmerjenostjo v prihodnost. Balkanska glasba je polna čustvene moči, bogatih melodij in ritmov, ki so se prenašali iz roda v rod. Čutil sem, da ima ta glasba še večji potencial, da se skoznjo izražam na inovativne načine. Navdih za to sem našel v Piazzollovem tango nuevo, ki mi je služil kot ideja, da združim in nadgradim tradicijo z modernimi elementi tega prostora.
Balkan Nuevo ni zgolj združevanje različnih glasbenih elementov – gre za iskanje ravnovesja. Ohraniti surovo energijo balkanske glasbe, hkrati pa jo obogatiti s harmonsko in ritmično kompleksnostjo ter ji dati nov izraz. Za to je potrebno ne le tehnično znanje, ampak tudi pogum in umetniška svoboda, da glasbo postavimo v nove oblike.
Pri tem imam jasno odgovornost – želim, da glasba ostane zvesta svojim koreninam, a da se odzove na današnji čas. Balkan Nuevo ni le poklon preteklosti, ampak most, ki povezuje tradicijo in prihodnost v glasbi, ki je odprta za svet.
Večer bo poseben, saj bo zvok, ki ga bom predstavil, bogatejši in bolj raznolik. Poleg klarineta, ki bo ostal osrednji inštrument večera, bom uporabil tudi etno piščali, ki bodo dodale nov izraz in barvo tem večernim zvokom. Piščali so preproste, stare stoletja, globoke in polne čustev, kot so balkanske melodije same. Preko teh inštrumentov bo glasba še bolj živa, bogata in odprta za nova doživetja.
Improvizacija je zame način pripovedovanja zgodbe. V Balkan Nuevo gre za zgodbo, ki je globoko zakoreninjena v balkanski glasbeni tradiciji, a hkrati jo dopolnjuje jazz improvizacija, ki prinaša svobodo, odprtost in nepredvidljivost. Ta dva sveta se združujeta v mojih skladbah na način, ki omogoča, da oba obstajata, se prepletata in dopolnjujeta. Pri improvizaciji ni le svoboda, ampak tudi odgovornost. Melodija, ki jo postavimo na začetku, mora imeti svojo zgodbo, svojo energijo. In šele potem se prostor odpira za improvizacijo, ki jo bogati in dodaja nov pogled na že povedano. Improvizacija ni samosvoj proces – je podaljšanje zgodbe, ki jo pišeš v trenutku. Pomembno je, da vsak glasbenik čuti, da je del te zgodbe, da sodeluje, da daje in sprejema. Tako improvizacija ohrani čustveno moč balkanske glasbe in ji daje hkrati svežino, ki jo zahteva sodobni glasbeni izraz.
Balkan Nuevo ni zgolj glasba. Je pripoved. Je energija, ki združuje, povezuje in nagovarja.
Goran Bojčevski je leta 2013 magistriral iz klarineta na Univerzi Mozarteum v Salzburgu z odliko. Njegov mentor je bil prof. Alois Brandhofer, dolgoletni prvi klarinetist Dunajske in Berlinske filharmonije. Akademijo za glasbo je končal v Ljubljani, v razredu prof. Slavka Goričarja. V času študija je bil tudi zlati nagrajenec na tekmovanju TEMSiG. Za seboj ima vrsto republiških in mednarodnih nagrad. Osnovno in srednje šolo je končal v Makedoniji, Bitoli, kjer je bil vseskozi prvonagrajeni na vseh državnih tekmovanjih.
Že več kot 15 let nastopa na odrih po vsej Evropi. Na začetku svoje kariere je sodeloval s slovensko skupino Terrafolk na svetovnih turnejah, nato pa je razvil svoj avtorski glasbeni slog, Balkan Nuevo, ki ga izvaja z različnimi zasedbami. Njegovi najvidnejši dosežki vključujejo: nastop kot solist s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija ob predaji slovenskega predsedovanja Franciji v Parizu, solistični nastop z Bläserphilharmonie Salzburg, koncert ob odprtju Evropske jazzovske konference z Bojanom Z. leta 2017, koncert avtorske glasbe v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma leta 2018.
Leta 2018je prejel nagrado, bronasti grb, MOC za izjemne dosežke na področju kulture.
Bojčevski je tudi cenjen skladatelj z impresivnim opusom. Piše glasbo za klarinet, godalne in simfonične orkestre, pri čemer sta dve njegovi deli del učnega načrta na Mozarteumu. S Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija je posnel album The Portraits of Balkan. Redno sklada glasbo za reklame in dokumentarne filme ter je avtor glasbe za dva baleta: Helium in Derviš in smrt. Slednji je bil leta 2017 nominiran za najboljšo predstavo na Hrvaškem in marca 2019 premierno izveden v razprodani dvorani Lisinski v Zagrebu. Leta 2017 je bil povabljen kot skladatelj k Bläserphilharmonie Salzburg. Njegovo delo je dirigiral maestro Glenn Price, ki ga je kasneje predstavil tudi v ZDA.
Sodeluje z mnogimi priznanimi glasbeniki, med njimi so: Vlatko Stefanovski, Gibonni, Bajaga, Miroslav Tadić, Rade Šerbedžija, Siddharta, Amira Medunjanin, Matija Dedić, Riblja Čorba, Jani Hace, Sabina Cvilak, Aco Pejović, Vlado Kreslin in drugi. Decembra 2024 je blestel na skupni turneji z Vlatkom Stefanovskim, Gibonnijem, Radetom Šerbedžijo in Miroslavom Tadićem. Koncerti so bili razprodani v prestižnih dvoranah, kot sta Sava Center v Beogradu in Lisinski v Zagrebu. Maja letos je nastopil kot gost Vlatku Stefanovskemu na jubilejnem koncertu v Skopju ob 50.obletnici njegovega delovanja.
Kritiki ga označujejo kot enega najbolj vsestranskih klarinetistov na svetu.
Obiskovalcem nudimo tudi brezplačno parkiranje v Parkirni hiši Amfora (Fornače).