GLEDALIŠKI ABONMA
Abonma za sezono 2025/2026 vključuje 6 gledaliških predstav, ki bodo uprizorjene od novembra 2025 do maja 2026. Datumi uprizoritev posameznih predstav bodo objavljeni v mesečnikih in drugih promocijskih gradivih ter na spletu.
Nakup je možen od 30. maja do 30 septembra pri blagajni Avditorija Portorož, v Mediadomu Piran ter na spletni strani Avditorija Portorož.
Cena abonmaja: 92 €
Cena študentskega abonmaja: 46 €
Dragi ljubitelji in ljubiteljice gledališča,
zastor se dviguje nad gledališko sezono, ki obljublja izjemna doživetja.
Prav tako smo za vas ohranili tradicionalne ugodnosti: popust pri nakupu vstopnic za tradicionalni Novoletni gala koncert, ki se je uveljavil kot najprestižnejši družabni dogodek ob koncu leta v naši regiji, za 44. festival Melodije morja in sonca ter za balet Veliki Gatsby v sklopu 32. Primorskega poletnega festivala. Popust lahko izkoristite za dva dogodka po vaši izbiri.
Vpis abonmaja bo možen od 30. maja, ko vas bomo prosili, da označite dejavnosti, ki vas zanimajo. Vse podrobnejše informacije o izbrani ponudbi bodo na voljo jeseni, medtem ko vas že zdaj vabimo, da skupaj z nami usmerite kompas na tisto bistveno – ljubezen, kot bi po svoje povzel besede naše gledališke selektorice Yulije Kristoforove.
Veselimo se, da bomo z vami delili te posebne trenutke v sezoni 2025/2026.
Nagovor selektorice programa Yulije Kristoforove
Prihajajoča gledališka sezona pred nami razpira bogat gledališki izbor vrhunskih režijskih in igralskih kreacij pretekle sezone. Ogledali si bomo predstave, ki so se uvrstile v tekmovalni program na osrednjem slovenskem gledališkem festivalu Borštnikovo srečanje v Mariboru, ter nagrajene predstave na Tednu slovenske drame v Kranju in festivalu Dnevi komedije v Celju. Na omenjene festivale se vsako leto uvrstijo najvidnejše gledališke stvaritve preteklega koledarskega leta in minule gledališke sezone.
Obiskale nas bodo uprizoritve že uveljavljenih in večkrat nagrajenih režiserjev in igralcev ter predstave, ki so nastale pod taktirko mlajše generacije, ki si utira pot z drznim, poetičnim ter izrazito senzibilnim uprizoritvenim jezikom.
Vsem zvestim obiskovalcem gledališkega programa Avditorija Portorož – Portorose se iskreno zahvaljujemo za zaupanje in pozdravljamo vse tiste, ki vam bo gledališka umetnost prvič prijetno ogrela srce v prihajajoči gledališki sezoni.
Yulija Kristoforova, selektorica programa
ABONMAJSKE PREDSTAVE
Zmagovalci Dnevov komedije 2025
Slovensko ljudsko gledališče Celje
Matija Solce
3JA!
Gledališko-glasbeni ambientalni omnibus
Režiser Matija Solce
Igrajo Žan Brelih Hatunić, Anže Čater, k. g., David Čeh, Tomaž Črnej, k. g., Maša Grošelj, Lucija Harum, Aljoša Koltak, Urban Krč, k. g., Rastko Krošl, Urban Kuntarič, Barbara Medvešček, Manca Ogorevc, Tanja Potočnik, Tarek Rashid, Daša Skrt, k. g., Matija Solce, k. g., Eva Stražar, Filip Šebšajevič, k. g., Jagoda Tovirac, Damjan M. Trbovc, Lovro Zafred, Branko Završan, Anže Zevnik, k. g.
Gledališko-glasbeni ambientalni omnibus prebuja antično Troio Secundo in gledalce vabi na popotovanje skozi čas. Za vrati, okni in zidovi, v labirintih Keleie, Celeie, Zellie, Cillia, Cila, Cel’a, Celja še vedno živijo starodavni junaki. Današnjega Ahila najdemo za okencem trafike, Agamemnon vodi turistične oglede, Odisej nalaga aplikacijo za parkiranje, Parisu pred trgovino damo vbogajme, pri Hektorju kupimo malico, Helena nas preseneti na odru kabareta.
V avtorskem projektu 3JA! Matije Solceta knežje mesto Celje postane prostor gledališča. Gledališko popotovanje skozi parafrazo antičnih likov, situacij in atmosfer je hkrati živi kabaret in predstava, svetlobna inštalacija in zvočna pot skozi celjski mestni labirint, performativna intervencija na prostem in lutkovna groteska v gostilni.
Matija Solce – žlahtni režiser za režijo predstave 3JA!
3JA! – žlahtna komedija po izboru občinstva
Zavod Emanat
The Feminalz
Režija The Feminalz
Nastopajoči The Feminalz
Tehnoburlesko Tatovi podob zaznamujeta igriva, tudi spogledljiva provokativnost in neverjetno kratek reakcijski čas na aktualne družbene nesmisle. Njihova predloga izhaja iz vprašanj narodne identitete, mačizma, političnega populizma, stereotipnih reprezentacij in medijske patetike. S krajo in postopnim izkrivljanjem teh podob z zaletom komentirajo hinavščino normativnosti družbenih konstruktov, kot so »žensko«, »moško«, »naše« in »vaše«. Vsebine stopnjujejo do meje transgresije ter v kombinaciji s preprostimi uprizoritvenimi postopki dosegajo satirično ostrino, ki se že v naslednjem trenutku spreobrne v katarzično soočenje. Status kanoniziranih družbenih kodeksov destabilizirajo prav s tem, ko se požvižgajo na malomeščansko maniro dobrega okusa, hudiča pa odženejo tako, da se mu smejijo v obraz, in če je potrebno – mu pokažejo rit. (Iz utemeljitve strokovne žirije Dnevov komedije 2025)
Tatovi podob – žlahtna komedija po izboru strokovne žirije
Lina Akif – žlahtna komedijantka za vlogi v predstavi
Prešernovo gledališče Kranj in Mestno gledališče Ptuj
Lovro Kuhar – Prežihov Voranc
Režiser Jernej Lorenci
Uprizoritev Vorančevega Boja na požiralniku, v kateri spremljamo zgodbo Dihurjeve družine, ki bije boj za preživetje na težki, blatni zemlji, je jasno zakoličena v poetiki Jerneja Lorencija in združuje pripovedništvo s performativnim prikazovanjem fizičnega napora. Z malenkostnimi rezi slišimo tako rekoč celotno besedilo novele, z zahtevnimi, za igralce in gibalca izčrpajočimi akcijami pa uprizoritev izriše vsebinske odtenke in podtekst novele; spregovori nam o neizmerni krutosti zgodovinskega trenutka, krutosti, ki je posledica stiske in nemoči in se kot zla usoda prenaša iz roda v rod, s čimer zgodba Dihurjevih postane tudi naša, ob socialnih stiskah zmeraj in vsak dan bolj in bolj, čeprav mogoče v malce bolj »sofisticirani« in prikriti obliki. Nasilje zaradi preživetvenih stisk in nemoči, v boju z zemljo in birokracijo, ne glede na vas ali mesto, zmeraj najde svojo pot do krutosti.
Likovna in zvočna podobe predstave
Darja Reichman – nagrada julija, ki jo podeljujeta PGK in časopis Gorenjski glas, za izjemno igralsko stvaritev v sezoni 2024/2025 za vlogo v predstavi
Mestno gledališče ljubljansko
Anton Tomaž Linhart
Sodobno branje klasike
Režiser Diego de Brea
Če je Linhart v komediji, avtorski priredbi Beaumarchaisove satire, z likom Matička, ki poskuša prelisičiti barona, saj ta zapeljuje njegovo nevesto Nežko, v komedijo spretno vtkal idejo o svobodi, bratstvu in enakosti vseh ljudi, se po nepolnih dveh stoletjih in pol znova lahko vprašamo, kdo je hitri, iznajdljivi in impulzivni Matiček danes. Na to vprašanje odgovarja uprizoritev Mestnega gledališča ljubljanskega v režiji Diega de Bree, ki v tej situacijski veseloigri ne išče več prevratniškega naboja, temveč poudarja prepad med nekontroliranim gonom in kontroliranim razumom. Linhartova komedija v tej izvedbi ni več »hahljav, bobneč kmečki bal, ampak zazveni kot groteskna prigoda o zmešnjavi, ki postreže z nepredvidenimi reakcijami, upočasnjenimi premisleki in predvsem koherentno ugasnjeno voljo do življenja«.
Slovensko narodno gledališče Nova Gorica
Tena Štivičić
Prevajalka Dijana Matković
Eno zadnjih dramskih besedil sodobne hrvaške pisateljice Tene Štivičić razgalja hrepenenje sodobnega para na pragu štiridesetih, ki se mora soočiti s težavami pri spontani zanositvi. V drami z rahlo nakazanimi humornimi podtoni tako spremljamo razvoj odnosa med pokončno in močno Evo, ki s strastjo sledi klicu starševstva, in Danijelom, ki ji pri tem sledi ter jo z ljubečo nežnostjo skuša podpreti; hkrati pa tudi vznikanje novih kriznih trenutkov in novih odločitev, ki Evo priženejo na prag nezvestobe, Danijela pa v prostor navidezne svobode v virtualni realnosti. Dejstvo, da ne moreta imeti otrok in morata sprejeti postopek umetne oploditve, ju sili, da ponovno ocenita svoj odnos, sebe in vsa svoja prepričanja ter si poskusita odgovoriti na vprašanje imeti ali ne imeti otroka. Drama o ženskah in moških torej, o otrocih in starših, o resničnosti in domišljiji.
Mini teater, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani
Ciril Kosmač
Balada o trobenti in oblaku znotraj okvirne pripovedi o pisatelju Petru Majcnu, Kosmačevem drugem jazu, ki se na samotni kmetiji odloči napisati povest, pripoveduje zgodbo o starem tolminskem kmetu Temnikarju, ki prvič v življenju zbere pogum, žrtvuje življenje in tudi svojo družino, da bi na božični večer leta 1943 pred pokolom rešil ujete in ranjene partizane; hkrati pa je tudi razmislek o družbeni odgovornosti umetnika, o vojnem času pa tudi o tem, kaj junaštvo prinese s seboj in kaj za njim ostane.
SPREMLJEVALNI PROGRAM
Gostovanje sarajevskega gledališča Kamerni teatar 55
Abonenti uveljavljajo 50 % popust na ceno vstopnice.
Oktober 2025
Gledališko sezono v Avditoriju Portorož - Portorose odpiramo z gostovanjem sarajevskega gledališča Kamerni teatar 55, ki danes velja za najvidnejšega ter doma in v tujini največkrat nagrajenega predstavnika bošnjaškega gledališkega dogajanja. V jubilejni sezoni – gledališče je bilo v iskanju novega gledališkega izraza ustanovljeno leta 1955 – se nam bodo predstavili z Lalićevo komedijo Mirna Bosna.
Boris Lalić
Mirna Bosna
Bosansko-hercegovska komedija preživetja
Režiser Saša Peševski.
Igrajo Feđa Štukan, Gordana Boban, Vanesa Glođo, Davor Golubović.
Mirna Bosna je komedija o životarjenju dveh okrnjenih sosedskih družin, ki ju povezujejo posledice pretekle vojne in boj za preživetje. Priložnost za boljše življenje se pojavi, ko edini delovno sposobni med njimi vzame stvari v svoje roke in začne prekupčevati s konopljo – in to zelo uspešno. Celo tako uspešno, da bi vse vpletene preprodajanje trave lahko stalo glavo. V Bosni je namreč težko voditi že pošten posel, kaj šele pošteno organizirati kriminalno združbo. Komedijo je mladi sarajevski prozaist in dramatik Boris Lalić (1988) napisal kot ogledalo družbi, v kateri vlada kriminal, v kateri se dela na pošten način ne da dobiti, v kateri ljudje ne živijo, temveč životarijo. Obenem je prikazal v družbi nevidne posameznike, ki jih opazimo šele takrat, ko prestopijo meje zakona in storijo kriminalno dejanje.
Uprizoritev je na festivalih v Bosni in Hercegovini in regiji prejela kar osem nagrad.
* * *
Vsebine so v celoti samoplačniške. Abonenti imajo prednost pri rezervacijah razpoložljivih mest.
December 2025
Konec novembra v ljubljanski Galeriji Cukrarna v sodelovanju s Fundacijo Ulay in Leno Pislak ter arhivom Marine Abramović in Sydney Fishman odpirajo razstavo ART VITAL – 12 let tandema Ulay / Marina Abramović, posvečeno skupnemu delu in življenju priznanega umetniškega tandema. Ker je Ulay tudi nekoliko naš, piranski, za abonente pripravljamo organiziran prevoz do galerije Cukrarna ter voden ogled po razstavi.
* * *
V znamenju muzikala
December 2025
Če londonski West End in newyorški Broadway veljata za svetovni središči muzikala, beograjsko gledališče Pozorište na Terazijama nedvomno velja za prestolnico muzikala v regiji; v svoji 75-letni zgodovini se lahko pohvali s kar 290 premiernimi uprizoritvami med njimi tudi z muzikali Plesalci za prvo vrsto, Čikago, Cabaret, Mamma Mia!, Fantom iz opere in drugimi. Vabimo vas, da se nam konec leta pridružite pri ogledu dveh muzikalov v izvedbi omenjenega gledališča: Čikago (očarljiva zgodba o zločinu, strasti in slavi) in Cigani letijo v nebo (ljubezenska zgodba med romsko jasnovidko in konjskim tatičem), ki vas bosta s prepoznavnimi songi in melodijami ter prvovrstno pevsko in igralsko izvedbo zagotovo očarala.
* * *
Potovalna trilogija po poteh Leonarda da Vincija
Od aprila 2026 do maja 2027
Rdeča nit potovalne trilogije je Leonardo da Vinci, ki ni bil gledališki ustvarjalec v klasičnem smislu (režiser, igralec ali dramatik), je pa močno prispeval k razvoju gledališke tehnologije in scenografije ter s tem vplival tako na razvoj gledališča kot celostne umetnosti. Firence, Milano in Clos Lucé so tri ključne postaje v življenju tega renesančnega genija. Kako so ga zaznamovali omenjeni kraji in njihovi prebivalci, predvsem posamezniki iz vrst plemstva in cerkvenih oblasti, in katera umetniška dela je ustvaril zanje, bomo izvedeli na treh popotovanjih v Toskano, Milano in v »zibelko Francozov«, dolino Loare, ki jih pripravljamo v sodelovanju s potovalno agencijo. Aprila prihodnje leto se bomo najprej podali v Toskano, decembra v Milano, maja 2027 pa bomo obiskali dolino Loare in Pariz.
* * *
Na predstavo z abonmajskim avtobusom
V novi sezoni imetnikom gledaliških abonmajev ponujamo možnost za organiziran avtobusni prevoz na relaciji Koper–Izola na predstavo v Avditorij Portorož - Portorose ter nazaj domov. S tem vam ne bomo prihranili le iskanje parkirnih mest in plačevanje parkirnine, temveč bomo skupaj z vami stopili korak dlje v smeri trajnostne mobilnosti.
***
Prosimo vas, da ob vpisu abonmaja označite spremljevalni program, ki vas zanima. Podrobnejše informacije bodo na voljo jeseni. Abonmajski avtobusni prevoz in gledališka potovanja bomo organizirali le ob zadostnem številu prijav.