44. Piranski glasbeni večeri: Coline - Marie Orliac, harfa in Stefano Marra, tenor (Francija, Italija)

Prizorišče: Križni hodnik Minoritskega samostana Piran

Zvrst: Koncert komorne glasbe

Datum: 28.7.2022 ob 21.00

Vstopnina: 18 €, 16 € za študente in upokojence

Opis

Francoska harfistka Coline-Marie Orliac je od svojega debija pri sedmih letih z lahkotno tehnično virtuoznostjo in muzikalnostjo hitro osvojila občinstvo po svetu in žirijo številnih tekmovanj. Pred kratkim je diplomirala na Curtisovem glasbenem inštitutu (študirala je pri Judy Loman in Elizabeth Hainen) in osvojila glavne nagrade na petih mednarodnih tekmovanjih ter igrala z vodilnimi svetovnimi orkestri. Med drugim je dvakrat prejela nagrado Maria Falcaja za najboljšo izvedbo nove skladbe na mednarodnem tekmovanju za harfo v ZDA, osvojila je prvo nagrado na mednarodnem tekmovanju za harfo UFAM, drugo nagrado na tekmovanju Vere Dulove v Moskvi ter zmagala na mednarodnem tekmovanju za harfo v Parizu. Med drugim je igrala z Orkestrom iz Filadelfije pod vodstvom dirigenta Neemeja Järvija in v zasedbi Berlinskih filharmonikov pod vodstvom Simona Rattla. Leta 2006 je pod vodstvom Claudia Abbada nastopala tudi z Mladinskim orkestrom Gustava Mahlerja. Avgusta letos je bila gostujoča solistka pri Sinfonii Varsovii s solistom-dirigentom Maksimom Vengerovim v Ravelovi skladbi Cigan. Dejavna je tudi kot komorna glasbenica. Leta 2006 je nastopila na Spivakovem festivalu v Moskvi. Je članica visoko cenjenega ansambla Dolce Suono, ki ga sestavljajo člani Orkestra iz Filadelfije in diplomanti Curtisovega inštituta.

Stefano Marra
je diplomiral iz solo petja v Glasbenem konservatoriju »Santa Cecilia« pod mentorstvom sopranistke Marie Francaville. Leta 2008 debitira v vlogi Spolette v Puccinijevi operi “Tosca” v mestu Chieti pod vodstvom maestra Adriana Melchiorra. Leta 2009 je z zborom konservatorija »Santa Cecilia« izvedel nekaj koncertov, med katerimi tudi v vlogi solista, v Pekinškem »National Centre For The Performing Arts«. Istega leta se je udeležil Mednarodnega tekmovanja opernih pevcev Re Manfredi in prejel nagrado žirije. Leta 2011 je debitiral v vlogi Alfreda v Verdijevi "Traviati" v Gledališču »Flavio Vespasiano« v Rietiju ob klavirski spremljavi maestra Rolanda Nicolosija, s katerim je izvedel še številne koncerte po vsej Italiji. Istega leta je sodeloval z Univerzo "Roma Tre", kjer je pod vodstvom Isabelle Ambrosini nastopil v Vivaldijevem »Magnificatu« v Orvietskem Gledališču »Mancinelli«. Leta 2012 se je udeležil tekmovanja »Marcello Giordano«, kjer se je uvrstil kot finalist in tudi zapel na zaključnem koncertu z Orkestrom Rossini pod vodstvom maestra Parmeggianija.

Septembra 2012 je nastopil na »Wexford Opera Festival« na Irskem, kot nadomestni solist Dmitrija Golovnina v vlogi Federica v Cilejevi operi »L'arlesiana«. Novembra 2012 je v italijanski poslanski zbornici pod vodstvom maestra Isabelle Ambrosini nastopil kot solist v Mozartovem »Requiemu«, predvajanem v živo na Rai 5, v spomin na žrtve vojn na Bližnjem vzhodu. Leta 2016 se je uvrstil med finaliste na Mednarodnem tekmovanju za mlade operne pevce »Aslico« in sodeloval pri projektu »OperaDomani« z opero »Turandot« v vlogi Ponga.Sodeloval je tudi pri koncertih v čast pianistke Lye De Barberiis in ga je njegovo, še danes zelo aktivno koncertno udejstvovanje popeljalo po pomembnih gledališčih in koncertnih dvoranah.

 

Program:

 

Chopin:   Nocturno op. 55, št. 1

Chopin:   Etuda op.25, št. 1

Chopin:   Samospevi op. 74  

                        Pour toi seul

                        Fais dodo, mignonne

                        Madrigal

                        Lamento

P. Tosti:   La serenata

P. Tosti:   Non't amo più

Saint-Saëns: Fantazija za harfo op. 95

Cardillo:  Core 'ngrato

Leoncavallo: Mattinata

Cannio:   'O surdato 'nnammurato

O programu: Frédéric Chopin je z 21 Nokturni in svojevrstno senzibilnostjo odločilno zaznamoval to razmeroma novo zvrst v glasbi 19. stoletja. Objavljal je sprva po tri in nato po dva Nokturna v posameznem opusu, običajno pa se je pri skladanju odločal za tridelne oblike ABA. Takšen je tudi prvi od dveh Nokturnov op. 55, tridelna meditacija na ponavljajočo se zamaknjeno temo. Tudi Etuda op.25 št. 1 je zgrajena na ideji preproste visoke melodije in akordske spremljave; interpretu izziv predstavlja tekoče, lirično razpenjanje melodije, ki je del hitrih arpeggiev, ti pa postajajo vse zahtevnejši in široko razporejeni po klaviaturi. Etuda z glasbeno zasnovo in podnaslovom »Eolska harfa« že sama vabi v priredbo za harfo.

Chopinov profesor kompozicije na Varšavskem konservatoriju Józef Elsner je bil znan zagovornik vpeljevanja ljudskih glasbenih prvin v nova dela poljskih skladateljev, v Razpravi o metriki in ritmiki pa je leta 1818 zbral nasvete za učinkovito uglasbitev poljskih besedil. Dobro desetletje pozneje je mladi Chopin zložil prve samospeve, uglasbitve poljskih pesnikov, med katerimi je mnoge sam osebno poznal in prijateljeval z njimi. Na poezijo se je ustvarjalno odzival vse do prezgodnje smrti, a ohranilo se je le 20 uglasbitev in le dve sta bili objavljeni v času Chopinovega življenja. Julian Fontana je 17 pesmi leta 1857 objavil v posthumni zbirki Poljske pesmi op. 74. Zbirka je dobila tudi številne prevode, za izdajo v francoskem jeziku pa je pesmi prispeval libretist, prevajalec, pesnik in urednik Victor Wilder.

Vez z ljudsko glasbo je gojil tudi italijanski skladatelj Francesco Paolo Tosti, avtor priljubljenih pesmi in učitelj petja – princesa Margherita Savojska, poznejša kraljica Italije ga je izbrala za svojega učitelja petja in nato še za skrbnika kraljevega glasbenega arhiva. V meščanskih salonih, pozneje pa v repertoarjih mnogih pevcev, tudi opernih zvezdnikov so ostale njegove pesmi, kot so La serenada, Malia, Ancora, Non t'amo piu ali A vuchella. V repertoar popularnih neapeljskih pesmi je prispeval pesem Marechiare na besedilo znanega neapeljskega pesnika Salvatoreja Di Giacoma. Pesem Core 'ngrato iz leta 1911 je Neapeljčan Salvatore Cardillo zložil po več letih emigracije v ZDA in v njej uzvočil bolečo ljubezensko izkušnjo besedila Riccarda Cordiferra. Nekaj let prej, leta 1904 je Ruggero Leoncavallo za britansko diskografsko družbo Gramophone Company in Enrica Carusa zložil pesem Mattinata in jo s Carusom kot pianist tudi posnel. Z njo se je v popularnem repertoarju uveljavil tako močno kot z Glumači na opernem. Zmes ljubezni, hrepenenja in žalostni preveva tudi pesem Enrica Cannia in pesnika Aniella Califana O surdato 'nnammurato, Zaljubljeni vojak iz leta 1915.

V ustvarjanju Camilla Saint-Saënsa, skladatelja, pianista, organista in dirigenta se ob koncu 19. stoletja iz komornih zasedb postopoma umika klavir, v operah je vse pogosteje posegal po antičnih zgodbah in vedno bolj ga je pritegnil mehkejši in arhaično obarvan zven harfe. Še pred bolje poznanima Fantazijo za violino in harfo ter Koncertom za harfo in orkester je leta 1893 ustvaril Fantazijo za harfo op. 95. Fantazije je skladal tudi za orgle, v tovrstni skladbi za harfo pa je razgrnil pester izbor idej v mestoma improvizacijsko navdahnjeno prosto oblikovano zaporedje. (Metod Tomac, programski vodja)

 

Galerija

Ne spreglejte

30.6.2022

21.00

Križni hodnik Minoritskega samostana Piran

Koncert komorne glasbe

44. Piranski glasbeni večeri: Orchestra Matutina, Komorni zbor Ave, dirigent Gregor Klančič, rog Blaž Ogrič (Slovenija)

Vstopnina: 18€, 16€ študenti in upokojenci

7.7.2022

21.00

Križni hodnik Minoritskega samostana Piran

Koncert komorne glasbe

44. Piranski glasbeni večeri: Håkon Austbø, klavir (Norveška)

Vstopnina: 18 €, 16 € za študente in upokojence

14.07.2022

21.00

Križni hodnik Minoritskega samostana Piran

Koncert komorne glasbe

44. Piranski glasbeni večeri: Godalni kvartet Apollon (Češka), Samanta Škorja, klarinet (Slovenija)

Vstopnina: 18 €, 16 € za študente in upokojence

21.07.2022

21.00

Križni hodnik Minoritskega samostana Piran

Koncert komorne glasbe

44. Piranski glasbeni večeri: Trobilni kvintet SiBRASS (Slovenija)

Vstopnina: 18 €, 16 € za študente in upokojence

4.8.2022

21.00

Križni hodnik Minoritskega samostana Piran

Koncert komorne glasbe

44. Piranski glasbeni večeri: Črtomir Šiškovič, violina in Luca Ferrini, čembalo (Slovenija, Italija)

Vstopnina: 18 €, 16 € za študente in upokojence