Abonma in izven: Rokova modrina

Prizorišče: Avditorij Portorož

Tip predstave: Gledališka drama

Datum: 16.02.2019 ob 19.30

Vstopnina: 16 €, 14 € za študente in upokojence

Opis

Slovensko mladinsko gledališče
Drama
Boštjan Videmšek: ROKOVA MODRINA
Navdihnjeno z življenjem Roka Petroviča
Krstna uprizoritev

Režija: Matjaž Pograjc.
Igrajo: Primož Bezjak, Damjana Černe, Željko Hrs, Uroš Maček, Matej Recer, Katarina Stegnar.
Glasba: Silence. Avtor pesmi, uporabljenih v predstavi, je Rok Petrovič. V predstavi uporabljajo stroboskop.

Premiera: 9.10.2015. Predstava traja 75 minut in nima odmora.

Rok Petrovič je bil – in je še vedno – edini serijski zmagovalec v zgodovini slovenskega alpskega moškega smučanja. V sezoni 1985/86, na vrhuncu smučarske evforije, je v skupnem seštevku slaloma s petimi zmagami osvojil največje število točk in za seboj pustil tako Ingemarja Stenmarka kot Bojana Križaja. Ker nikoli ni bil ekipni igralec in ker je izstopal iz ideološko-marketinške PR uravnilovke, ker je igral in smučal in živel in razmišljal absolutno po svoje in ker je šport veliko bolj kot tekmovanje v nacionalnih barvah (na robu političnega delovanja) dojemal kot osebnostno rast, je izstopal tako močno, da ga večkrat sploh ni bilo mogoče opaziti. Z razlogom. Smučal je tako, kot se smuča danes. Le da z muzejsko opremo. Iskal je idealno linijo in odkril poudarjen stranski lok. Gibal se je tako nežno, kot je bila ostra njegova misel. Zmagoval je, ker se ni bal poraza. Ker se je preko cankarjanskih previsov povzpel nad domačijsko-uničevalni koncept. Brez varovanja. Solo. Ko so drugi govorili, je Rok molčal. Njegov molk je bil glasen. Prebiral je nemško klasično filozofijo in se našel v budističnih spisih. Ko so drugi tekli, je on plaval. Odplaval. Najprej, izjemno mlad, v znanost. V fiziko in v metafiziko, ki ju je tako umetelno spojil, da je skoraj osmislil alkimijo. Kasneje v morske globine. V drugo, a nikakor ne novo dimenzijo. V mir nizkega srčnega utripa in očiščenja pričakovanj; razkosanja ega. Kjer je nostalgija le stranski učinek umiranja odvečne teže. Nekaj časa je lovil. Potem se je pustil ujeti. In ostal tam spodaj. Doma.
Razveseljujoče je, da je uprizoritev v gledališče zvabila maso negledališke publike. In to v kakovosten teater. Pograjčevo fizično gledališče je […] kot na rejeno za uprizarjanje takšnih tem. Moč uprizoritve je namreč bolj kot v besedilu in njegovi interpretaciji, ki se ne more izogniti melodramatičnemu priokusu, v estetiziranem odrskem gibu – simulaciji smučanja, joge, gimnastike na drogu in predvsem v dovršenem uprizarjanju gibanja pod vodo viseč na plezalni vrvi. To ni samo poza in spektakel, ampak fizičnemu teatru in samemu Petroviču skupna filozofija fizičnega samopreseganja, iskanja popolnosti v gibanju za doseganje nekega učinka. Predstava je dinamizirana tudi čez večnamenske vrteče se in premične krožne konstrukcije, ki uokvirjajo prizore ali pa dobijo asociativno vlogo kolesja industrije spektakla ipd. …(Pia Brezavšček, Dnevnik, 23. oktober 2015)

Galerija

Ne spreglejte

26.01.2019

19.30

Avditorij Portorož

Gledališki koncert

Abonma in izven: Prekleti kadilci

Vstopnina: 16 €, 14 € za študente in upokojence

30.1.2019

20.00

Avditorij Portorož

Glasbena komedija

Špas teater: Menopavza //RAZPRODANO//nova predstava 6.2.//

Vstopnina: 27 €